خانه / روابط عمومی / برنامه ها / اجرای برنامه “آلش دشت”

اجرای برنامه “آلش دشت”

Alash dashtامروز جمعه ۶ فروردین اولین برنامه سال ۹۵ گروه یک صعود عمومی به منطقه “آلش دشت” در ناحیه “رحمت آباد” رودبار بود . این منطقه که دارای جنگل بسیار زیبایی بخصوص در فصول بهار و پاییز است ، مشرف به تپه باستانی “چراغعلی تپه” یا “مارلیک” است . روستاهای “کلایه” ، “نصفی” و “خاصه کول” در ضلع شمالی و شمال شرقی آن قرار دارند و از سمت جنوب به قله های زیبای “قلاغ” و “انبارجکول” مرتبط  می گردد.  جنگل عمیق و طولانی موسوم به ” علی سرا” و ” تتلی” نیز در ضلع جنوبی این ناحیه واقع شده است .

پس از ۴۵ دقیقه ای که با چند حرکت نرمشی و صحبتهای سرپرست پر تلاش و خوب مان خانم سهیلا مرادی ، از کنار تپه ماهورهای مخملین روستای کلایه عبور نمودیم ، در مجاورت جنگلی زیبا صبحانه خورده و پس از ۱/۵ ساعت کوه پیمایی ساده در آن جنگل که از زیستگاههای اصلی پرنده های زیبا از قبیل “قرقاول” و “شانه بسر” هست ، در کنار “چشمه بتنی” یا سنگی  آلش دشت ناهار خوردیم  و سپس به اجرای متعدد برنامه های فرهنگی گوش فرا داده و همچنین نظاره گر یکی دو بازی مفرح شدیم . آنگاه با آمدن به سمت روستا در محل صبحانه ، جلسه پایانی برگزار نمودیم و سر آخر در ساعت ۶/۳۰ عصر توسط مینی بوسهای خود  رهسپار رشت و البته کوچصفهان شدیم و برگی دیگر از دفتر قطور صعودهای گروه را ورق زدیم .