خانه / فرهنگی / گالري عكس / گالری عکس های جدید / اجرای برنامه سنگ علی آباد

اجرای برنامه سنگ علی آباد

جمعه سوم اردیبهشت ماه ، طبق تقویم ورزشی گروه برنامه تمرین سنگنوردی با حضور ۱۹ نفر برگزار گردید.
لازم به ذکر است که  یک جلسه تمرینی داخل شهر و یک جلسه کارگاه شناخت ابزار در طول هفته ، برگزار شده بود.

آب و هوای روز جمعه چندان مساعد نبود ، باد شدیدی می وزید بگونه ای که ماشین های حاضر در منطقه به شدت تکان می خوردند و افراد چندان رغبتی در پیاده شدن از خودروها نداشتند . بخصوص یکی دو ماشین سواری که پیش از مینی بوس ما به پای دیواره علی آباد رسیده بودند. سرپرست برنامه به بررسی شرایط و در نظر گرفتن رفتن به سنگ سوری بعد از لوشان و مشورت با سایر دوستان در نهایت تصمیم به اجرای برنامه طبق برنامه ریزی در همان منطقه گرفت و شرکت کنندگان بالاخره از ماشین پیاده شده و در کنار سنگی بزرگ پناه گرفته و آماده کار شدند ، در این حین چند ماشین و گروه دیگر و دوستانی برای کلاس کارآموزی کوهپیمایی هم رسیدند و شور وشوق محل را فرا گرفت و هیجان کار بر باد چیره شد.
در گروه ما با توجه به شرکت دوستانی  که برای اولین در برنامه سنگنوردی شرکت کرده بودند مروری به گره های ابتدایی سنگنوری صورت گرفت و  همزمان یک کارگاه فرود در سطحی با شیبی تند برپا شد تا دوستان برای اولین بار فرود را در چنین سطحی آموزش دیده و تمرین نمایند .
شرکت کنندگان با تجربه تر هم دو مسیر بندکفش و سپهر را صعود نمودند و کارگاه را بصورت قرقره برای دیگران آماده نمودند. یک کارگاه هم در کنار مسیر گرده ای برای فرود عمود برپا شد. دوستانی که اولین تجربه خود را می گذرانده و چندان آماده برای صعود نبودند در مسیر گرده صعود کرده و البته بعضی ها هم تلاش موفقی بر روی مسیربند کفش داشتند و در نهایت مسیر دو طول سپهر هم توسط تعدادی از دوستان بصورت کرده ای صعود گردید. ساعت ۱۳ با تصمیم سرپرست برنامه تمرین به پایان رسید و از باد منجیل خلاص شدیم . درتحلیل  پس از برنامه دو نکته مورد تاکید هیات مسولین قرار گرفت ، یکی کمبود ابزار بعنوان یک عامل بسبار تاثیرگذار و دیگری برنامه ریزی منسجم تر و هدفدار برای برنامه های آتی.

همچنین ببینید

گزارش صعود به قله علم کوه

گزارش صعود به علم کوه گروه بعد از سپری کردن دو سال سخت کرونا با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *