خانه / فرهنگی / اخبار / برندگاه کلنگ طلایی ۲۰۱۳ آسیا

برندگاه کلنگ طلایی ۲۰۱۳ آسیا

 


Young-Ho Nam
برنده جایزه Grand Prix Award در مراسم جایزه کلنگ طلایی ۲۰۱۳ آسیا

یانگ هو نام (Young-Ho Nam) از کره جنوبی که موفق شده بود در دو سفر ماجراجویانه از عرض دو کویر، یکی در صحرای عرب و دیگری در آمریکای شمالی عبور کند، در مراسم کلنگ طلایی آسیا برنده جایزه گرند پریکس (Grand Prix Award) شناخته شد.

یانگ هو در سفر اول خود در اوایل سال میلادی ۲۰۱۳ موفق شد از عرض صحرای Empty Quarter که در صحرای عرب واقع شده و از صلاله عمان تا لیوا در امارات متحده عربی وسعت دارد، یک تیم را هدایت کرده و با موفقیت این مسافت را طی کند. این ماجراجوی کره ای در سفر دو خود از عرض صحرای Great Basin که بزرگترین صحرای آمریکای شمالی به شمار می رود به همراه دو کره ای دیگر که تنها نقش حمایتی داشتند، عبور کند. صحرای Great Basin از سالت لیک (Salt Lake) یوتا تا رینو (Reno) در نوادا وسعت دارد.

این دو سفر بخشی از پروژه بزرگ این ماجراجوی کره ایست که قصد دارد در طی آن از ۱۰ صحرای بزرگ جهان با پای پیاده عبور کند.

در مراسم کلنگ طلایی ۲۰۱۳ آسیا که در تاریخ ۱۴ نوامبر (چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲) در مرکز فرهنگی King Se-Jong در شهر سئول، پایتخت کره جنوبی برگزار گردید، دو تیم از ژاپن به شرح زیر برنده این جایزه شناخته شدند:

۱) اکسپدیشن ژاپنی به پوسکانتورپا (Puscanturpa) واقع در پرو، آمریکای جنوبی
۲) اکسپدیشن ژاپنی به کیشار (Kyshar) واقع در نپال

همچنین در طی این مراسم جایزه “کفش طلایی صعود” نیز به بهترین سنگ نورد در صعودهای اسپورت به سانگ ون شون (Sang-Won Shon) اهدا گردید. همچنین جایزه بهترین اکسپدیشن نیز به یانگ هو نام Young-Ho Nam تعلق گرفت. لازم به ذکر است که این جوایز به اکسپدیشن هایی تعلق می گیرند که به سبک آلپاین باشند.

در پایان مراسم و در بخش صعود نیز کوه نورد فقید کره ای، یانگ سئوک پارک (Young-Seok Park) به عنوان “بهترین کوه نورد از لحاظ مقاله نویسی و کمک به توسعه و ارتقاء  کوه نوردی” انتخاب گردید که جایزه ایشان به همسرش تحویل داده شد. یانگ سئوک در طول حرفه کوه نوردی خود موفق شده بود ۱۴ قله بالای هشت هزار متری و هفت قله برتر هفت قاره را نیز صعود کند. او همچنین پروژه “سه قطب” (قطب شما، قطب جنوب و اورست) را با موفقیت به انجام رسانده بود.

 منبع : وبلاگ کلوب کوهنوردان سولدوز


همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *