خانه / آموزش / کلاسهای آموزشی / برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بهمن

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بهمن

 بهمن از پرمخاطره ترین حوادث کوهستان است . شناخت بهمن و راههای پیشگیری ، مقابله و احیاناً گریز از بهمن ، به خصوص برای ساکنین مناطق کوهستانی و کوهنوردان ضروری است. افراد محلی یا کوهنوردان به هر دلیل که در زمستان به کوهستان می روند، باید به خاطر داشته باشند که بهمن، هیچگاه راه خود را برای آنکه ما در مسیر آن هستیم تغییر نمی دهد . بهمن به معنای توده ای از برف است که در اثر نیروی خود به سمت پایین حرکت می کند . هنگامی که روی سطحی شیب دار، مقدارزیادی برف جمع شود ، عاملی فیزیکی مانند حرکت انسان، صوت ، گرما و… باعث حرکت برف و به وجود آمدن بهمن می – گردد.بهمن هایی در تاریخ ثبت شده اند که کیلومترها طی مسیر کرده اند . اما بسیار پیش آمده که به وسیله بهمنی که حتی زیر ۱۰۰ متر حرکت کرده، جان کوهنوردان را گرفته است. بنابراین شناخت انواع بهمن و راهکارهای مناسب پیشگری و مقابله در هنگام رویارویی با آن برای هر کوهنوردی لازم می‌باشد.

Presentation1

آخرین کارگاه تئوری کمیته آموزش در سال ۱۳۹۴  تحت عنوان آشنایی با بهمن روز سه شنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۱۷ در دفتر هیئت کوهنوردی استان برگزار می‌ گردد. امیدواریم که با حضور پررنگ شما عزیزان دستاورد مناسبی از این کارگاه جهت رشد دانش کوهنوردی همنوردانمان داشته باشیم.

همچنین ببینید

چکیده ای از کارگاه ” اصول گزارش نویسی در کوهستان “

۱-در باب اهمیت نوشتار و نگارش، بطورکلی هر امری که در وجهی از گذرزمان معنا …

یک دیدگاه

  1. حمید یگانه دوست

    با تشکر فراوان از کمیته آموزش و سعیدملکی عزیز که در طول این دو سال پس از تشکیل کمیته آموزش در گروه زحمات بسیار زیادی جهت برگزاری این دوره های آموزشی کشید. آموزش هایی که شاید اگر کوهنوردان بخواهند به صورت رسمی ببیند باید هزینه های زیادی بابت آن بپردازند. پس چه خوب است که همنوردانمان از فضای به وجود آمده در گروه به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *