خانه / آموزش / کلاسهای آموزشی / “برگزاری کارگاه آموزشی شناخت مسیرهای کوهنوردی گیلان”

“برگزاری کارگاه آموزشی شناخت مسیرهای کوهنوردی گیلان”

چهارمین کارگاه آموزشی گروه در نیم سال اول ۹۴ با عنوان “شناخت مسیرهای کوهستانی گیلان” ، عصر روز گذشته یک شنبه ۱۵ شهریور با حضور تعدادی از اعضا و همنوردان و همچنین دوستانی از سایر گروهها ، در محل دفتر هیات کوهنوردی شهرستان رشت برگزار شد .

kelas.guilanدر این کارگاه پس از آنکه یکی از شرکت کنندگان ، با بهره گیری از نقشه و تصویر به تشریح قدمت و چگونگی شکل گیری و تشکیل کوههای استان پرداخت ، موضوع شرایط آب و هوایی خاص جبهه شمالی رشته کوه البرز  و تاثیر آن بخصوص در نحوه چیدمان یالها در کوههای استان مورد بررسی قرار گرفت . سپس با کمک شرکت کنندگان به کوههای شاخص استان و خط الراس های عمده و همچنین دره ها و غارهای مهم موجود  مروری گذرا  گردید .  پس از استراحتی کوتاه ، قسمتهایی از کتاب “اصول پیمایش و راهبری ” دکتر جوادی خوانده شد و برای توضیحات موارد خاص ، حاضران از تجارب یکدیگر در کوهنوردی و انطباق آن با موارد مطرح شده در کتاب استفاده نمودند.

همچنین ببینید

چکیده ای از کارگاه ” اصول گزارش نویسی در کوهستان “

۱-در باب اهمیت نوشتار و نگارش، بطورکلی هر امری که در وجهی از گذرزمان معنا …

۵ دیدگاه

  1. با سلام ، ممنون از آقا مسعود بابت گزارش جلسه و از اون بیشتر پیشبرد خود کارگاه با اطلاعات و آموزه های بسیار ارزشمند شون در زمینه کوه شناسی گیلان.
    اینقدر این جلسه توسط شما خوب برگزار شد که اولین جلسه کارگاه در فصل پاییز را باز به همین موضوع اختصاص دادیم. تا با فرصتی دوباره بیشتر و بیشتر از شما و سایر دوستان بشنویم.
    امیدوارم در بین دوستان ما در کمیته فنی هم کم کم به این نتیجه برسند که گه گداری سری به این کارگاه ها زدن بد نیست.

  2. سلام و درودهایی به تعداد کوههای موجود از “میدان توشیبا” ی اینجا تا میدان “اشتفان پلاتز” آنجا به تو علی عزیز و مریم دوست داشتنی .

  3. با درود خدمت همنوردان تیلار علی الخصوص مسعود سلیم پور عزیز که فکر می کنم بعد از مدت زمانی طولانی یک دیدگاه از ایشان رویت شد. آقا مسعود عزیز دل ما برای گزارش برنامه ها با قلم شما – در زمانی که اثر و نشانه ای از کمیته فنی در نوشتن گزارش ها و دیگر موارد دیده نمیشود- بسیار تنگ شده . امیدوارم با حضور شما در برنامه ها دوباره شاهد قلم شیوای شما در نگارش گزارش برنامه ها یاشیم.

  4. با سلامها و درودهای فراوان خدمت شما همنورد عزیز خانم مکاره چیان .
    به دنبال ایجاد کمیته آموزش از سال ۱۳۹۳ ، پیشنهاد و طرح برگزاری کارگاههای آموزشی از نیمه دوم سال قبل به همت و تلاش درخور و قابل تقدیر مسئول کمیته آموزش گروه آقای ملکی پیگیرانه دنبال شد و به نظرم کارگاه اخیر نهمین جلسه در این خصوص بود . کارگاههایی که هر کدام شان حاوی مطالب بسیار ارزشمندی در راستای نیل به کوهنوردی علمی و هدفمند بود و من به شخصه بسیار خوشحالم که در اغلب آنها حضور داشته و مطالب بسیاری آموختم . (مسعود سلیم پور)

  5. آناهیتا مکاره چیان

    با سلام خدمت دوستان و همنوردان
    سپاس از آقای سلیم پور و آقای ملکی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *