خانه / فرهنگی / قلم همنورد / “به سوی سبلان ، به یاد همه”

“به سوی سبلان ، به یاد همه”

          تا یکی دو ساعت دیگر ، به مقصد “شاه بیل” برای اجرای شاخص ترین برنامه امسال یعنی صعود زمستانی به قله سبلان حرکت می کنیم . البته این صعود عملن از روزهای قبل با بحث و بررسی پیرامون جزییات اجرای آن شروع شده بود و یا مسئول تدارکات مهربان ما “سارا ظاهر کردار” عزیز ، حداقل از دو روز قبل در تهیه تدارکات غذایی آن در تلاش است .
برنامه ای که نه تعداد فراوان غایبین آن و نه حتی هوای نامساعد روزهای اخیر ، مانعی در به انجام رسیدن آن به حساب نیامد و به قولی عزم خود را برای دیدن دریاچه یخ زده زیبای قله اش جزم کردیم .

Sabalan

“سبلان” معروفترین و بلندترین کوه ناحیه شمال غرب فلات پهناور ایران است که با ارتفاع ۴۸۱۱ متر ، سومین قله در ایران از نظر ارتفاع محسوب می گردد . این کوه بدلایل مختلف از جمله ارتفاع بلند ، وجود یخچال زیبای شمالی ، قلل سوزنی شکل هرم داغ ۱، ۲ و ۳ ، چشمه های آب گرم معروفش در دامنه ها و . . . دارای محبوبیت زیادی در میان کوهنوردان است . صف طولانی صعود از پناهگاه شرقی تا قله در مواقع زیادی از سال ، بخصوص درفصل تابستان دلیلی است برعلاقه زیاد کوهنوردان به این کوه .

این اولین تجربه زمستانی ما به این قله زیبا به حساب می آید . اگر زمین و البته هوا یاری کنند ، امشب را در “شاه بیل” خواهیم بود و فردا به سمت پناهگاه آشنای شرقی آن حرکت می کنیم و چنانچه شرایط قابل صعودی در روز پنج شنبه وجود داشت ، به سمت قله و دیدار از دریاچه یخی اش رهسپار می گردیم .
چند عامل و به قول آن ور آبیها “فاکتور” قوی و یا برنده در تیم سبلان ما وجود دارد : انگیزه و توانایی بالای تک تک شرکت کنندگان . وسایل و تجهیزات به نسبت مناسب همه . البته با قرض گرفتن از این و آن. ودر نهایت یک سرپرست خوب که هم سابقه سرپرستی این قله را با تعداد بالا در گذشته دارد و هم با دانش کوهنوردی و به روز خود از مربیان خوب دیارمان محسوب می گردد.
به سبلان می رویم با یاد شیرین همه همنوردان و عزیزانی که در دو دهه اخیر ، فارغ از اسم یا گروه خاصی ، خاطرات فراوان و بیاد ماندنی با آنها داشته و تجربیات ارزشمندی در پیچ و خم های کوهستان از باهم بودن فرا گرفتیم و ره توشه زندگی مان نمودیم .

“ارادتمند همه”
مسعود سلیم پور  ۹۴/۱۱/۲۰

همچنین ببینید

سلام لیلا جان

دیروز دوستان را فراخوانده بودی که بدرقه ات کنند. خیلی ها آمده بودند،در شرایط عجیب …

۴ دیدگاه

  1. با آرزوی موفقیت و یک صعود لذت بخش.
    منتظر خبرهای خوب از شما میمونیم.. که مهمترینش سلامتی همه همنورداست

  2. این تیم با داشتن سرپرستی توانا نظیر آقا سعید و حضور آقا مسعود با کوله باری از تجربه و شرکت افراد توانمند قطعا صعود به یاد ماندنی را رقم خواهد زد

  3. درود،
    دلنوشته…
    جاى خیلى ها خالى…
    من خودم به شخصه خیلى علاقمند به شرکت در این صعود بودم ولى همینطور که آقا مسعود اشاره کردن خیلى لوازم و تجهیزات قرض گرفته شده و متاسفانه بنده یکى از افرادى بودم که قادر به قرض گرفتن نبودم و نتونستم تجهیزات رو تکمیل کنم و با تمام انگیزه و اشتیاقى که براى برنامه سبلان داشتم از حضور در کنار عزیزان جا موندم…
    به امید روزى که نبینیم فردى به خاطر نداشتن امکانات در هیچ ضمینه اى جا بمونه…
    در پایان آرزوى موفقیت و سربلندى دارم براى تک تک دوستانمون که قدم برداشتن براى چنین صعود طاقت فرسایى…
    جاى ما هم خالى…
    در پناه حق…

  4. با آرزوی موفقیت برای همه همنوردان حاضر در برنامه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *