خانه / فرهنگی / اخبار / تیم ایرانی نانگاپاربات

تیم ایرانی نانگاپاربات

در ادامه‌ی تلاش؛ برف‌کوبی سنگینی تا کمپ یک خواهیم داشت!

 

KZWVGcF4YI
«ایرج معانی» در قالب گزارش ارسالی به «کوه‌نوشت» از تلاش‌های انجام شده تاکنون و وضعیت فعلی گفت و دراین‌باره اظهار داشت؛ طی روزهای گذشته مسیر کمپ اصلی به کمپ سوم بازگشایی و حدود ۲۲۰۰ تا ۲۴۰۰ متر طناب ثابت از کمپ اول تا سوم نصب شده است.
وی افزود؛ تیم که هم اکنون مراحل هم هوایی و انتقال تدارکات فنی و غذایی خود را به پایان رسانده اکنون در انتظار چند روز هوای خوب به منظور تلاش برای صعود قله می باشد.

ur5jUTQWهمچنین «معانی» در مورد ادامه روند صعود و فعالیت های آتی این تیم افزود؛ تیم ۳ نفره ما متشکل از رضا بهادرانی، محمود هاشمی و بنده قصد دارد به صورت هماهنگ با تیم‌های دیگر منطقه برای صعود نهایی تلاش کند. همچنین در مورد مسیر و شرایط منطقه نیز باید گفت که مسیر کمپ اصلی تا کمپ اول در طی این چند روز بارش اخیر، دوباره از برف پوشیده شده و باید برف کوبی سنگینی تا کمپ اول داشت.

jRQxuNI

«ایرج معانی» تصریح کرد؛ مسیر از کمپ اول تا کمپ دوم با طناب های ۶ الی ۱۰ میلی متری به صورت کامل ثابت گذاری شده که چند طول ابتدایی مسیر، برف سفت و الباقی سنگ و یخ بلور می باشد. وی افزود؛ مسیر کمپ دوم به سوم به صورت یکپارچه یخ بلور با شیب تقریبی ۶۰ درجه می باشد که به خاطر باد همیشگی و برودت سرما نصب طناب های ثابت این مسیر کار سختی بود. مسیر کمپ سوم به چهارم، نیز مسیر یخ و برفی می باشد که نیاز به ۴۰۰ متر طناب ثابت دارد.
«معانی» تاکید کرد؛ در مورد قله و تلاش نهایی نکته حائز اهمیت بادگیر بودن مسیر و برودت هوا می باشد و در صورتی که هوای مناسب به منطقه وارد شود صعود قله دور از دسترس نیست.
وی در مورد مسیر کمپ چهار به قله نیز گفت، این مسیر پوشیده از برف سفت در یک تراورس بزرگ می باشد. پس از آن صعود از یک مسیر سنگی و یخی خواهد بود که با توجه به ارتفاع بالای هشت هزار متر کار ساده ای نیست.
«ایرج معانی» وضعیت شرایط کمپ اصلی را نیز این‌گونه توصیف کرد؛ همه چیز آماده و تیم در حال استراحت و تجدید قواست.

منبع: وبلاگ کوهنوشت

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *