خانه / فرهنگی / اخبار / حادثه کوهنوردی در بام برفی و مسیر جنوبی دماوند

حادثه کوهنوردی در بام برفی و مسیر جنوبی دماوند

M.Gaeini_Damavand_NE37

  دره یخار

دو تن از کوهنوردان اراکی امروز جمعه ۲۳/۵/۱۳۹۴ پس از صعود از مسیر جنوبی قله دماوند و در ادامه به مسیر شمال شرقی و پس از ساعت ها کوهنوردی بعلت خستگی مفرط و تخلیه انرژی توانایی حرکت نداشته و تقاضای کمک نموده.

در ابتدا در ساعت ۱۷٫۳۰ کوهنورد ناتوان و همراه وی تقاضای پرواز هلی کوپتر نمودند و با تماس با بخش جستجو و نجات فدراسیون تقاضای کمک می نمایند ولی با توجه به ارتفاع بالای ۵۰۰۰ متر و عدم امکان پرواز هلی کوپتر به دلیل دیر وقت بودن برای پرواز از نیروهای “ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان” فدراسیون کوهنوردی مستقر در مسیر جنوبی درخواست کمک گردید که با توجه به دیر وقت بودن زمان حادثه و فرود نیروهای ستاد اطلاع رسانی به گوسفند سرا، پیگیری از نظر کمک های امداد و نجات، امداد رسانی از کوهنوردان حاضر در منطقه بهترین راه ممکن به نظر رسید.

خوشبختانه تیمی از کوهنوردان در مسیر شمالشرقی در حال فرود بودند که به کمک کوهنوردان گرفتار شتافته و با کمک ایشان کوهنوردان حادثه دیده به سمت پناهگاه تخت فریدون هدایت نمودند.

همچنین طی حادثه دیگری در مسیر جنوبی دماوند و ارتفاع ۵۰۰۰ متری قله مثلثی در اثر ضربدیدگی شدید از ناحیه پا یکی از کوهنوردان آملی دچار مصدومیت گردید که با اطلاع بخش جستجو و نجات فدراسیون و نماینده فدراسیون و با کمک کوهنوردان حاضر در منطقه به ارتفاعات پایین تر منتقل گردید.

لازم است از آقای “عباس ازوجی” از زحمت کشان بارگاه سوم دماوند که در موارد حوادث همواره یاریگر کوهنوردان می باشند تشکر و قدردانی نماییم.

 

منبع: انجمن پزشکی کوهستان ایران

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *