خانه / فرهنگی / اخبار / خرابی مسیر و کاهش استقبال برای صعود به 《 علم کوه 》!

خرابی مسیر و کاهش استقبال برای صعود به 《 علم کوه 》!

UAYEMr(2)

رییس هیئت کوه‌نوردی کلاردشت، گفت: خرابی مسیر دسترسی به قلل تخت سلیمان و علم کوه بر اثر سیل چهار ماه قبل، کاهش استقبال کوه‌نوردان برای صعود به این قلل را به همراه داشته است!

«علی فرضی» افزود: سیلی که در ۲۳ فروردین ماه سال جاری در مناطق غرب مازندران بویژه کلاردشت جاری شد به مدت سه ماه این مسیر ارتباطی ۱۷ کیلومتری حدفاصل منطقه ونداربن تا حصارچال را به طور کامل مسدود کرد.

وی اظهارداشت: کوه‌نوردان ایرانی و خارجی قسمتی از این مسیر را با خودرو و بقیه را برای صعود به قلل علم کوه و تخت سلیمان پیاده می پیمودند. او افزود : با همکاری نیروهای مردمی مسیر تردد خودروهای کوه‌نوردان تا حدودی مرمت شده و اکنون آمد وشد در آن برقراراست اما توجه بیشتر به این منطقه، ضروری است.

رییس هیئت کوه‌نوردی کلاردشت با اشاره به این که هرسال از پانزدهم خرداد ماه فصل کوه‌نوردی در این شهرستان آغاز می‌شود از عزیمت دست کم ۳۰ کوه‌نورد از کشورهای فرانسه و آلمان برای صعود به این قلل در روز دوشنبه هفته جاری خبرداد.

وی گفت : طبق برنامه قراراست در روز چهارشنبه این هفته نیز ۱۵ کوه‌نورد دیگر از کشورآلمان برای صعود به این قلل به شهرستان کلاردشت عزیمت کنند. قله علم کوه به ارتفاع حدود چهار هزار و ۸۵۰ متر در جنوب غربی شهر کلاردشت واقع است. این قله پس ازدماوند دومین قله مرتفع ایران و دارای فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی در کشور است.

قله علم کوه از پانزدهم خرداد ماه تا پایان شهریورهرسال میزبان شمار زیادی از کوه‌نوردان خارجی از کشورهای آلمان ، اتریش ، فرانسه ، چک ، آمریکا ، اسپانیا و نیز در تمامی فصول سال از استان های آذربایجان غربی ، یزد ، خراسان رضوی و فارس است.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیت ۵۰ هزار نفر درغرب مازندران واقع است.

 

منبع: ایرنا

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *