خانه / فرهنگی / محیط زیست / خرس های سبلان زباله های تولیدی کوهنوردان را میل میکنند!

خرس های سبلان زباله های تولیدی کوهنوردان را میل میکنند!

13940531000932_PhotoL

در حالی که کمتر از یک سال پیش گروه‌های طرفدار محیط زیست اقدام به پاکسازی پناهگاه سبلان کرده بودند این منطقه دوباره مملو از زباله و پسماند شده است. تصاویر برداشت شده از پناهگاه سبلان حکایت از حضور خرس‌هایی است که با بچه‌های خود از زباله‌های تولیدی کوه‌نوردان تغذیه می‌کنند! این صحنه‌های دلخراش که دل هر طبیعت‌دوست را به درد می‌آورد حکایت تلخی است که ضرورت مراقبت از حیات‌وحش در حال انقراض توسط مسئولان محیط زیست و عموم مردم را نشان می‌دهد.

13940601000319_PhotoL

این موضوع بیانگر آن است طرح‌های پاکسازی نمادین هیچ نفعی برای محیط زیست ندارد و علاوه بر عموم مردم باید به ویژه کوه‌نوردان با مسئولیت‌پذیری در این زمینه مراقبت بیشتری را انجام دهند.

یکی از فعالان محیط زیست در این ارتباط اظهار کرد: اجرای طرح پاکسازی روستایی که در آن مردم روستا خودشان زباله‌های خودشان را جمع‌آوری می‌کنند و در ازای آن مشوق‌هایی می‌گیرند مورد تاکید و توجه است.

«صادق پناهی» که دبیر همایش پاکسازی محیط زیست در اردبیل است، بیان کرد: امیدواریم در این استان به ویژه روستاها و مناطق بکر طبیعی نهضت پاکسازی با حضور اهالی و گردشگران و مسافران به انجام رسیده و باید با تعهد بیشتر مراقبت‌ها در این حوزه به انجام برسد.

13940601000314_PhotoL

وی با اظهار تاسف از آلودگی مجدد پناهگاه سبلان افزود: ما شهریور سال گذشته این پناهگاه را از زباله و مواد نایلونی و پلاستیکی پاکسازی کردیم اما تصاویری که از یک محل زندگی خرس‌ها به دست آمده است نشان‌دهنده وضعیت نامناسب این پناهگاه است که یک خرس با بچه‌های خود مشغول تغذیه هستند.

منبع: فارس

همچنین ببینید

“فرصت سازی کرونا برای پاکسازی کوهها”

این بهار … چینی‌ها با استفاده از فرصت خلوت بودنِ هشت‌هزارمتری‌های این کشور قصد دارند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *