خانه / فرهنگی / اخبار / سنگ‌نورد اوکراینی نفر پنجم جهان: سنگ‌نوردان ایرانی؛‌ خوب، توانمند و سرسخت!

سنگ‌نورد اوکراینی نفر پنجم جهان: سنگ‌نوردان ایرانی؛‌ خوب، توانمند و سرسخت!

به گزارش پایگاه خبری fajr2012 : نفر پنجم سنگ‌نوردی جهان در رشته “لید” با اشاره به سطح بالای رقابت های سنگ‌نوردی که در زنجان درحال برگزاری است،گفت: ورزشکاران توانمند و مطرحی در مسابقات ‘مستر کاپ فجر’ حضور دارند.

“میشایلو شالاگین” افزود: به نظر می رسد سنگ‌نوردان کشورهای اروپایی به ویژه “روسیه” قدرتر از ورزشکاران دیگر کشورها باشند.

وی اظهار داشت:قبل از انجام مسابقات نمی توان بطور صددرصد در خصوص سنگ‌نوردان قضاوت کرد و این در واقع کار سختی است چراکه توانمندی و شایستگی ها معمولا در حین رقابت ها مشخص می شود.

“شالاگین” گفت: کشور ایران نیز سنگ‌نوردان خوبی دارد و بسیاری از این ورزشکاران شرکت کننده در رشته “بولدرینگ” این مسابقات بین المللی خوب ظاهر شدند.

این سنگنورد اوکراینی ، افزود: شش ورزشکار سنگ‌نورد راه یافته به مرحله فینال مسابقات “بولدرینگ” از ایران بودند و در مصاف با ورزشکاران روسی ، خوب ، توانمند و سرسخت ظاهر شدند.

“شالاگین”  سطح این رقابت ها را به خاطر حضور ورزشکاران توانمند خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: برای انجام این رقابت ها تلاش زیادی صورت گرفته و این جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: دیواره های سنگ‌نوردی در کشور اوکراین ، در مقایسه با سالن سنگ‌نوردی ایران (زنجان) بلندتر و عریض تر و گیره های استانداردتری دارد.

این ورزشکار اوکراینی نفر پنجم سنگ‌نوردی جهان در رشته “لید” (سرطناب) می باشد.

منبع :‌وبلاگ کوهنوشت

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *