خانه / آموزش / مطالب آموزشی / صبحانه یک برنامه کوهنوردی

صبحانه یک برنامه کوهنوردی

یک کوهنورد هرگز صبحانه را دست کم نمیگیرد. صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه است. عده ای از کوهنوردان اشتباها بدون صبحانه شروع به کوهنوردی میکنند. به بهانه هایی مثل : صبح زود وقت نمیشود ، میل نداریم ، در اجرای برنامه سنگین میشویم و…
حقیقت این است که در عین اجرای برنامه بدن نیاز به انرژی دارد اگر این انرژی در دسترس نباشد بدن شروع به استفاده از چربی و پروتئین میکند. یک صبحانه پرانرژی یک روز با نشاط و سرحال را به دنبال دارد.
قبل از حرکت لازم نیست که صبحانه کامل و سنگین بخورید صبحانه مختصر میتواند شامل مقداری نان و عسل ، یک عدد موز و مقداری گردو، مربا و مقداری پنیر را شامل شود که انرژی اولیه روزانه شما را تامین کند. بعد از سه ساعت کوهنوردی با توجه به شرایط زمانی و مکانی  میتوانید به فکر تامین انرژی روزانه با رژیم غذایی پر کربوهیدرات باشید. در طول روز به دفعات و مختصر غدا بخورید.  کوهنورد در طول روز اجرای برنامه یک نهار کامل ندارد. همواره سعی کنید که حدود ۳/۱ انرژی روزانه از اول صبح تامین کنید. بعد از مدت دقت در رژیم غذایی متوجه یک احساس درونی میشوید که چند هزار کیلو کالری مصرف روزانه شما خواهد بود.
در طول روز اجرای برنامه همواره از تنقلات هم استفاده کنید. کشمش ، خرما ، موز ، سیب زمینی از غذاهای پر کربوهیدرات هستند.

108439_712

 

همچنین ببینید

ماسک

هنگام ورزش از ماسک استفاده نکنید

بر اساس تازه‌ترین یافته‌های محققان دانشگاه هرتفورد شایر، استفاده از ماسک هنگام انجام ورزش‌های سنگین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *