خانه / فرهنگی / اخبار / صعود موفقیت آمیز کوهنوردان ایرانی به قله ایلیمانی کشور بولیوی

صعود موفقیت آمیز کوهنوردان ایرانی به قله ایلیمانی کشور بولیوی

این نخستین باری است که یک گروه کوهنوردی از ایران در  آمریکای لاتین در این منطقه (  کشور بولیوی) در فصل زمستان آنجا  اقدام به صعود نموده اند . به گفته رییس فدراسیون کوهنوردی بولیوی این قله یکی از سخت ترین قلل امریکای جنوبی محسوب می شود.
این گروه کوهنوردی ایرانی متشکل از جعفر حسنی اعظمی، علی رضا شیخ نژاد و سعید کریمی یزدی با هزینه شخصی خود و به صورت مستقل از ماه ها قبل با مطالعه ابعاد صعود ،  این قله را بررسی و در نهایت موفق شدند سحرگاه روز گذشته به وقت بولیوی و در طی چهار روز پرچم ایران را در ارتفاع ۶۴۴۰ متری به اهتزاز در بیاورند.

در حالی این گروه اقدام به فتح قله ایلیمانی کرده است که بعد از ارتفاع ۵۵۰۰ متری با دیواره های یخی با شیب هفتاد درصد روبرو بوده اند که همین امر صعود به قله را دشوار کرد.

برخی از دیواره های یخی این کوه سرسخت بر اساس نظر کارشناسان قدمتی بیش از صد سال دارد و همین امر صعود را دشوار و گاها غیر ممکن می سازد، این در حالی است که این گروه کوهنوردی ثبت رکورد خود را در فصل زمستان بولیوی انجام داده اند.

با توجه به دشواری فتح قله ایلیمانی رییس فدراسیون کوهنوردی و اسکی بولیوی قصد دارد مراسم جشنی به این مناسبت برگزار کند.

بر اساس این گزارش این گروه کوهنوردی ساعتی قبل وارد شهر لاپاز پایتخت کشور بولیوی شدند و از سوی شماری از ایرانیان مورد استقبال قرار گرفته و با گل و شیرینی از آنها پذیرایی شد.

منبع :  سایت کوه نیوز

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *