خانه / فرهنگی / محیط زیست / فعال محیط زیست بودن ؛ از «حرف» تا «عمل» !‌ . . . زنی که دو سال بالای درخت زندگی کرد !

فعال محیط زیست بودن ؛ از «حرف» تا «عمل» !‌ . . . زنی که دو سال بالای درخت زندگی کرد !

«جولیا هیل» ۱۸ دسامبر ۱۹۹۹ (۲۷ آذرماه ۱۳۷۸) پس از دریافت این قول و تعهد که قطع درختان «چوب سرخ» کالیفرنیا متوقف خواهد شد که از بلندترین درختان روی کره زمین هستند و عُمر پاره ای از آنها از هزار سال تجاوز می کند به زندگی خود روی درخت پایان داد.

«جولیا هیل» متولد ۱۹۷۴ از دهم دسامبر ۱۹۹۷ و به مدت ۷۳۸ روز در ارتفاع ۵۵ متری از زمین روی شاخه یک درخت «رِد وود» بیش از هزار ساله در منطقه هومبولت ایالت کالیفرنیای آمریکا زندگی می کرد. وی که از مبارزان بنام حفظ محیط زیست است شنیده بود که می خواهند درختان آن منطقه از جمله آن درخت بیش از هزار ساله را قطع کنند و چون از راه مذاکره و توسل به مقامات مربوط و نطق و مقاله موفق نشده بود از این کار ممانعت کند بر بالای آن درخت که خود او نام آن را «لونا» گذارده بود مسکن گزیده و در آنجا زندگی می کرد تا اگر آن درخت را قطع کنند او هم کشته شود.«جولیا»  گفته بود دست به آن کار زد و رنج را بر خود هموار ساخت که خبر رسانه ها شود و توجه جهانیان را به حفظ محیط زیست جلب کند.

«جولیا» در باره زندگی دو ساله خود روی شاخه های این درخت، کتابی به روش «روزنگار» تحت عنوان Legacy of Luna منتشر ساخته که پرفروش اعلام شده است و درآمد آن صرف تلاش برای حفاظت از محیط زیست خواهد شد. وی قبلا هم کتاب تألیف کرده بود و یک کتاب او در اهمیت گیاهخواری است.

منبع: روزنامک

(برداشت از سایت کوه نوشت)

همچنین ببینید

“فرصت سازی کرونا برای پاکسازی کوهها”

این بهار … چینی‌ها با استفاده از فرصت خلوت بودنِ هشت‌هزارمتری‌های این کشور قصد دارند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *