خانه / آموزش / کلاسهای آموزشی / کارآموزی مقدماتی کار با برف و یخ

کارآموزی مقدماتی کار با برف و یخ

با توجه به پیچدگی های فراوان ورزش کوهنوردی و نگاه جدی به این ورزش، لزوم بحث آموزش می بایست بیش از پیش مورد نظر قرار گیرد. آموزشی که با تمرینات مستمر می تواند در فرد و گروه نهادینه گردد و کوهنوردی ایمن تر و لذت بخش تر را برای فرد حاصل نماید. همچنین پیشرفت در کوهنوردی نیازمند داشتن دانش و مهارت فراوان است که نطفه آن می تواند در همین دوره ها شکل بگید. بسیار بهتر می شد اگر نگاه به این دوره ها تنها نگاه به مدرک نبوده و استفاده درست از آنها و ترویج درست این آموزه ها توسط مدرسین و افراد با تجربه باشد. متاسفانه دیده می شود همنوردان زیادی صرفا جهت دست یابی به مدرک های متعدد در این کلاس ها شرکت می کنند و یا اینکه این دوره ها را مانند بسیاری برنامه های دیگر جهت خوش گذرانی و با هم بودن برگزار می کنند، که البته بهبود این مساله جدیت بیشتر مدرسین و نظارت بیشتر نهاد های بالادست و گروه های برگزار کننده را می طلبد تا مدارک کوهنوردی به سرنوشت گواهینامه های رانندگی دچار نگردند.

karamoozi barf va yakh

دوره کارآموزی کار با برف و یخ توسط گروه کوهنوردی تیلار در اردیبهشت سال ۹۳ در فشم (حسن دره) برگزار گردید. همنوردان گروه در این برنامه زیر نظر مربی بنام کشور که به درستی به عنوان یک مدرس خوب شناخته می شود، آموزش دیدند. آقای محمد فراهانی(مدرس درجه ۲ برف ویخ) با جدیت و دانش فراوان تمامی مطالب مربوط به دوره را با همراهی مربیان دیگر از جمله آقای مجید درودگر(مدرس درجه ۲ برف ویخ) به کارآموزان آموزش دادند. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در این دوره، جدیت و نگاه ریزبینانه مدرسین نسبت به تک تک کارآموزان بود. هیچ مطلبی به صورت سرسری عنوان نشده و تمامی کارآموزان می بایست به درست مطالب را فرا گرفته و انجام دهند. همانطور که اشاره شد تمرین مستمر موارد آموزشی باعث کسب مهارت و جلوگیری از فراموشی آنها می شود. مواردی مانند گام برداری در شرایط مختلف جهت عبور از پهنه های برفی، ترمز ها، کار با کلنگ، کارگاه ها، صعود کرده ای و حتی گره ها اگر به صورت مستمر داخل گروه ها تمرین نشوند به راحتی فراموش خواهند شد.

کمیته فنی گروه کوهنوردی تیلار رشت

همچنین ببینید

چکیده ای از کارگاه ” اصول گزارش نویسی در کوهستان “

۱-در باب اهمیت نوشتار و نگارش، بطورکلی هر امری که در وجهی از گذرزمان معنا …

۲ دیدگاه

  1. سپاس از دقت نظر شما… ایراد مطرح شده اصلاح شد.

  2. اشاره: ضمن آرزوی بکارگیری درست وکاربری موارد آموزشی و ارج نهادن به تلاش آن مسولین درزمینه آموزش وتخصص بایداشاره مجددکردکه نگاه ویادیدگاه ودانش اهرم های نظارتی شرط اولیه بوده…ولی یکسان سازی در اصول واصطلاحات برای نشرآن جنبه ایی ازاین تخصص(کوهنوردی) است…بنظرمی رسد آنچه درقسمتی ازگفتارکارآموزی…بعنوان …متاسفانه دیده می شود…تا مدارک کوهپیمایی به سرنوشت گواهینامه های رانندگی دچار نگردد…منظورنگارنده (کمیته فنی…)مدارک کوهنوردی بوده نه مدارک کوهپیمایی! . ح صالحی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *