خانه / فرهنگی / اخبار / مستند ” از آلپ تا دماوند “

مستند ” از آلپ تا دماوند “

تهیه‌کننده و کارگردان مستند « از آلپ تا دماوند » از اتمام تصویربرداری این مستند پس از گذشت یک سال خبر داد. فرهاد ورهرام درباره تازه‌ترین فعالیت‌های مستندسازی خود گفت: هم‌اکنون مستند «از آلپ تا دماوند» را در دست کار دارم. این مستند بلند ۸۰ دقیقه‌ است و تصویربرداری آن تقریبا یک سال است که در حال انجام است.

وی ادامه داد: مستند «از آلپ تا دماوند» فیلمبرداری آن به اتمام رسیده و در مراحل پایانی فنی قرار دارد. کارگردان مستند «از آلپ تا دماوند» درباره محوریت این اثر خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰ سال قبل گروهی محقق، در منطقه البرز به ویژه دماوند تحقیقات جامعی را انجام دادند. این پژوهش‌ها در مورد جغرافیای منطقه پوشش گیاهی، جانوری و مسائل تاریخی و اجتماعی آن بود.

ورهرام در ادامه گفت: در سال ۲۰۰۰ میلادی نیز دو پروفسور اتریشی تحقیقات کاملی را در منطقه البرز انجام داده و کتابی تحت عنوان «دماوند، بلندترین کوه ایران» نوشتند، حال مستند «از آلپ تا دماوند» با پیشینه ذکر شده و تحقیقات میدانی – پژوهشی گروه، تولید شده است، در ضمن در مستند «از آلپ تا دماوند» با این دو پرفسور اتریشی نیز مصاحبه انجام دادیم. وی در ادامه بیان داشت: تصویربرداری در چهار فصل سال و در ارتفاعات روستاهای اطراف در دور تا دور منطقه البرز انجام شده است.

منبع  : وبلاگ کلاغها

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *