خانه / امداد / مطالب امدادي / هلی کوپتر مناسب امداد در ارتفاعات کوهستانی نداریم!

هلی کوپتر مناسب امداد در ارتفاعات کوهستانی نداریم!

Y0VRcFtds3

دکتر حمید مساعدیان گفت:در حوادث کوهستان اتفاقاتی که برای فرد کوه‌نورد رخ می‌دهد،می‌تواند چندین عامل باشد،از جمله «بی‌توجهی به شرایط صعود در منطقه»! از طرفی اگر حادثه در ارتفاعات بالای کوهستانی رخ دهد؛هلی‌کوپتر مناسب امداد در ارتفاع نداریم!

وی افزود: ممکن است کوهنورد از نحوه صعود به منطقه مورد نظر اطلاعات کمی داشته باشد، علاوه بر این بی‌توجهی به خود فرد،عدم آمادگی جسمانی،بی‌احتیاطی در منطقه باعث بروز مشکلاتی برای این افراد می‌شود.

مساعدیان در ادامه گفت: زمانی که حادثه‌ای برای فرد رخ می‌دهد انتظار دارد هلی‌کوپتر و پرواز به منطقه را دارد که اگر ارتفاع بالاتر باشد،اعزام آن مشکل خواهد بود. وی در این باره یادآور شد: متأسفانه هلی‌کوپتری که بتواند ارتفاع بالاتری پرواز کند،نداریم و حوادث کوهستان هم اکثر مواقع در این ارتفاعات رخ می‌دهد.

مساعدیان در این خصوص تأکید کرد: همنوردانی که با فرد مصدوم هستند می‌توانند بهترین و مؤثرترین کمک را به حادثه دیده بدهند و کوه‌نورد آسیب دیده را به پایین منتقل و در اختیار نیروهای امدادی قرار دهند.

مساعدیان افزود: با توجه به توصیه‌ها، اطلاعات کافی از مناطق جهت صعود داشتن امکانات کافی مخصوصاً GPS می‌تواند نقش مؤثری در کمک به افراد مصدوم داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کوه‌نوردانی که قصد صعود را دارند باید تا ۲ بعدازظهر کار خود را تمام کنند و به بعد از آن موکول نکنند،چرا که هوا تاریک‌تر و امکان کمک‌رسانی به فرد حادثه دیده سخت‌تر می‌شود.

همچنین ببینید

” تسلیت “

دوست وهمنورد گرامی آقای صدری عزیز درگذشت پدر گرامیتان را به شما وخانواده محترمتان تسلیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *