خانه / فرهنگی / اخبار / چاپ و انتشار نشریه “تیلار”

چاپ و انتشار نشریه “تیلار”

سرانجام پس از مدتها بحث و بررسی در خصوص چگونگی چاپ و انتشار نشریه داخلی گروه به سبک و سیاق جدید ، در آخرین روزهای خرداد ماه سال جاری اولیه نشریه موسوم به “تیلار” تهیه ، چاپ و منتشر شد و در برنامه آموزش سنگنوردی ۲۶ خرداد ماه بین همنوردان پخش گردید . البته قصد داریم آنرا به گروهها و هیات های مختف در سطح استان و حتی به برخی از استانها تا جایی که توان مالی مان اجازه دهد ، تقدیم نماییم .

اولین شماره “تیلار” که دارای ۳۶ صفحه در قطع A5  است  حاوی مطالبی از قبیل :

–         روایت همراهی (گفتگو با آقای علی فیاضی)

–         معرفی مناطق کوهستانی که دراین شماره به معرفی اجمالی منطقه تخت سلیمان وعلم کوه پرداختیم.

–         محیط زیست

–         تاریخچه سنگنوردی

–         مطلبی دنباله داری در مورد “شوک”

–         اخبار کوهنوردی که دراین شماره بیشتر به خبرهای کوهنوردی داخل استان اختصاص داشت .

–         حرفهای خودمانی .

در قسمتی از یادداشت یا سرمقاله “تیلار” اینگونه آمده است :

     ” با کوله باری از خاطرات شیرین و بیاد ماندنی و کسب تجاربی چند از صعودهایمان در کوههای  کوچک و بزرگ در پهنه  فلات زیبای ایران ، آنجا که دست در دست هم با یاران سرود زیبای زندگی را سر می دهیم ، به همه همنوردان عزیزمان به گسترده گی  دشت ها ، دره های زیبا  و کوههای ستبر  درود و سلام می فرستیم .

بدون تردید همه ما از حضور در کنار هم در پیچ و خم کوره راههای کوهستان ، خاطرات زیادی داشته و بنا داریم تا با ایجاد یک نشریه داخلی در حد توان به تبادل خاطرات و البته تجربیات خود در جهت رشد و اشاعه ورزش محبوب  کوهنوردی گامهایی برداریم . امیدواریم با کمک شما عزیزان ،  به انعکاس گوشه ای از تجربه های کسب شده در میان کوه و معضلات فرا روی کوهنوردی به عنوان اجتماعی ترین ورزش موجود ، در داخل نشریه ای کوچک اما پر محتوا  بپردازیم . مشکلات عدیده ، ویژه گیها و ضرورتهای تعریف شده در این ورزش فرهنگی اجتماعی را از زبان پیش کسوتان و دل سوخته گان آن مورد بررسی قرار دهیم  و در حد توان خود به رفع آن مشکلات و اشاعه ضرورتهایش تلاش نماییم.

بیان درد دلهای همنوردان در اقصی نقاط استان و شاید هم کشور ، شناساندن دیواره ها ، غارها و مناطق بکر کوهستانی به دیگر همنوردان و ارایه اخبار و رویدادهای مرتبط با کوهنوردی در شهر و دیار مان از دیگر اهداف ماست . ما قصد داریم دیدگاههای مختلف موجود در این ورزش را با حضور صاحب نظرانش در نشست و جلسات مشترک مورد نقد ، چالش ،  تحلیل و بررسی نماییم ” .

ما معتقدیم که نشریه ” تیلار” هنوز راه درازی در پیش دارد تا بتواند به بیان ویژه گی ها ، ضرورتها و معضلات موجود در ورزش “انسان محور” کوهنوردی بپردازد ومطمئنن این میسر نخواهد بود مگر با همکاری و مساعدت شما عزیزان و همانگونه که در آخرین صفحه نشریه آمده است : ما منتظر ارسال و ارایه خبر و گزارش، نظر و پیشنهاد ، طرح و عکس  از طرف شما همنوردان محترم در اقصی نقاط استان و حتی کشور برای  انتشار پربارتر “تیلار” هستیم .

  ایام بکام و روزگارتان بی محنت

گروه کوهنوردی تیلار رشت –  تیر  ۹۱

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

یک دیدگاه

  1. ساوا
    با تشکر از همراهی خوب گروه تیلار و قبول زحمتهادر برنامه سماموس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *