خانه / آموزش / کلاسهای آموزشی / کارگاههای تئوری کمیته آموزش

کارگاههای تئوری کمیته آموزش

یکی از مولفه های موفقیت در کوهنوردی داشتن دانش کوهنوردی است. با توجه به گستردگی این ورزش و مجموعه بسیار متنوعی از عوامل تاثیر گذار بر یک برنامه کوهنوردی ، دانش این رشته هم بسیار گسترده و شامل موارد متعدد و متنوعی از دانستنی هایی موثر و  با اهمیت است .
از جنبه ای می توان مجهز بودن به دانش را به سه مرحله تفکیک نمود . در مرحله اول فرد کتاب و جزوه و نوشته و فیلم و منابعی از این قبیل را در اختیار دارد که به هنگام نیاز به آنها مراجعه می نماید . در مرحله دوم فرد اطلاعات و دانش مورد اشاره را به ذهن سپرده که به وقتش می تواند از حافظه خود در بازیابی شان کمک بگیرد و در مرحله سوم دانش فوق بر اثر تکرار و ممارست به رفتار فرد تبدیل گشته است.
در مواجهه با دانش کوهنوردی هم همین اتفاق برای ما رخ می دهد. ما کتاب و جزوه هایی در زمینه کوه داریم و یا خودمان از کلاسهایی که رفته ایم نوشته هایی یاداشت کرده ایم . مهم این است که  بتوانیم این دانسته های خود را به رفتار کوهنوردی خود تبدیل نماییم. یکی از اهداف کارگاه های  آموزشی گروه که شامل ۵ کارگاه طی شش ماه دوم سال است ، همین گذار از مرحله اول دانستن به مرحله سوم رفتار کردن است. ما فکر می کنیم که تکرار آنچه تا کنون از مقالات و کتاب ها خوانده و از کلاسها آموخته ایم می تواند گامی در راه این هدف باشد ، و چه بهتر که این تکرار و بازآموزی را بصورت گروهی در فضایی شاد و مشارکتی در کنار هم داشته باشیم . به همین منظور کارگاه های تئوری کوهنوردی با موضوعات مشخص شده برای هر جلسه را با هم و بصورت مشارکتی برگزار می نماییم، تا هم دانش خود را دوباره بازخوانی کنیم و هم از دانسته های دوستان بهره ببریم. مشخص است که موفقیت یک برنامه مشارکتی به حضور و همکاری دوستان و همنوردان بستگی مستقیم دارد.
اولین جلسه این کارگاه ها با موضوع سرپرستی در کوهستان برگزار می گردد.برای دوستانی که تمایل دارند با منابع مکتوب در این زمینه آشنایی بیشتری داشته باشند فایل های زیر را آماده کرده ایم:

۱- مجموعه مباحث سرپرستی به نگارش دکتر ابوالفضل جوادی است که در سایت کوه نیوز منتشر شده بود ، این مجموعه را در قالب یک فایل برای مطالعه دوستان ارائه می کنیم. با ذکر این نکته که برخی از مطالب عنوان شده در این مقاله با بینش کوهنوردی ما در گروه تیلار سازگار نیست .

۲- طرح درس کارآموزی کوهپیمایی فدراسیون  از صفحه ۶۰ الی ۶۷ .

۳- طرح درس مربیگری درجه ۳ کوهپیمایی که از صفحه ۸۰ الی ۹۸ به مبحث سرپرستی و هدایت گروه می پردازند.

همچنین ببینید

چکیده ای از کارگاه ” اصول گزارش نویسی در کوهستان “

۱-در باب اهمیت نوشتار و نگارش، بطورکلی هر امری که در وجهی از گذرزمان معنا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *