خانه / فرهنگی / اخبار / کارگاه تئوری تجهیزات کوهنوردی

کارگاه تئوری تجهیزات کوهنوردی

تجهیزات مناسب یک صعود یکی از پارامتر های مهم یک برنامه کوهنوردی محسوب می شود . یک کوهنورد بدون تجهیزات مناسب حتی با بهترین آمادگی جسمانی نه تنها نمی تواند کاری از پیش ببرد که در معرض حادثه و خطر قرارمی گیرد.
دانش تجهیزات کوهنوردی شامل شناخت ابزارو وسایل کوهنوردی و نحوه صحیح استفاده از آنها در طول برنامه و شیوه درست نگهداری آنها پس از هر برنامه می گردد. دومین کارگاه تئوری کوهنوردی گروه به این موضوع اختصاص دارد . برای این جلسه ما تجهیزات زیر را بعنوان نیاز اولیه یک کوهنورد انتخاب کرده و به بحث می گذاریم:
۱-کفش کوهنوردی۲- کوله پشتی ۳  – لباس ( دستکش ، کلاه ، بالاپوش ، شلوار)  ۴- عینک  ۵- باطوم  ۶- کیسه خواب  ۷- چادر  ۸- زیر انداز  ۹- کیت بقا و کیف امداد  ۱۰ – طنابچه انفرادی  ۱۱ – کارابین
به عنوان منبع جهت مطالعه در این زمینه می توانید به جزوه کارآموزی کوهپمایی از صفحه ۱۲ الی ۲۵ مراجعه نمایید.
آذرماه سال گذشته کلاس مبانی صعودهای زمستانه در گروه برگزار گردید ، یادداشت های دوستان از آن کلاس می تواند مفید واقع گردد.

کارگاه تئوری تجهیزات کوهنوردی ، همانند کارگاه اصول سرپرستی با مشارکت شما اعضا و همنوردان گرامی در روز سه شنبه هفته آینده مورخ ۲۰ آبان ۱۳۹۳ در دفتر هیئت کوهنوردی استان گیلان راس ساعت ۱۷  برگزار می گردد.

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

یک دیدگاه

  1. خیلی خوشحالم که مدتی هست مطالب آموزشی سایت بیشتر شده است ، مخصوصا ابتکار کارگاه های آموزشی شایسته تقدیر است ، که امیدست توسط گروه های دیگر هم الگو برداری شود .
    به همه تیلاری های عزیز ، مخصوصا سعید جان تبریک میگم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *