خانه / فنی / گزارش برنامه ها / “گزارش برنامه درفک – کانون کوهنوردان “

“گزارش برنامه درفک – کانون کوهنوردان “

در نیمه مهر ماه هرسال به دلیل حادثه تلخ سال ۱۳۷۷ در کوه درفک و از دست دادن چهار عزیز آن حادثه ، یک صعود مشترک برگزار می شود . امسال نیز در نوزدهمین سالگرد حادثه درفک ، برنامه ای ۱/۵ روزه و از مسیر سی دشت – دشت و دامان ، از سوی گروههای کانون کوهنوردان گیلان تدوین شده بود که به دلیل شرایط جوی نا مناسب و با تصمیم نمایندگان گروهها مقرر شد به صورت یک روزه برگزار شود .
ابتدای صبح روز برنامه با حضور کوهنوردان گروههای مختلف ، توسط چند دستگاه مینی بوس و تعدادی اتومبیل شخصی به سمت جنوب گیلان و به هدف رسیدن به روستای “سیاه دشت بن ” در ضلع جنوب شرقی کوه درفک به راه افتادیم . با گذشتن از شهر توتکابن و روستاهای سندس ، دشتویل ، دفراز و تعدادی دیگر، ساعت ۸ صبح به روستای “گلنکش” رسیدیم که بدلیل لغزنده بودن جاده این روستا به مبدا صعود یعنی “سیاه دشت بن” با قدری تاخیر تصمیم گرفته شد از ضلع شرقی یعنی روستای “شاه شهیدان” برنامه اجرا شود . سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و رسیدن تمامی ماشین ها به شاه شهیدان ساعت از ۹ صبح هم گذشته بود که با معرفی عوامل اجرایی صعود توسط سرپرست با روحیه مان آقای فضلی ، حرکت کوه پیمایی خود را شروع نمودیم . حوالی ساعت ۱۰ در تپه های غربی مشرف به شاه شهیدان برای خوردن صبحانه توقف نمودیم . حضور تعداد قابل ملاحظه ای از مربیان ، پیش کسوتان و ورزشکاران بنام استان و همچنین مهمانانی از سایر استانها بر لطف و صفای برنامه می افزود . ضمن اینکه اولین برف پاییزی که روز قبل در منطقه باریده بود زیبایهای مسیر حرکت را دوچندان نموده بود . طبق تصمیم سرپرست با توجه به شرایط زمانی صعود ، مقرر شد تا ساعت ۱۳ همه گروه ۱۸۰ نفری آن روز صعود نمایند . حرکت منظم این جمعیت زیاد بسیار دلنشین بود و حکایت از یک روز کوهنوردی مطرح در استان می کرد . سرانجام پس از رسیدن به ییلاق زیبای “اربوناب” و عبور از جنگل زیبای بالای آن حوالی ساعت ۴۰/۱۲ دقیقه همه صف طولانی کوهنوردان به نزدیکی منبع بتی بزرگ بالای این ییلاق رسیدیم و برای خوردن ناهار و اجرای برنامه های فرهنگی توقف کردیم . با خوردن ناهار در فضایی کاملن شاد و دوستانه ، برنامه های فرهنگی اجرا گردید . سپس همه گروه در صفی منظم به سمت پایین و مبدا صعود یعنی روستای شاه شهیدان به راه افتادیم و در محل صرف صبحانه برای اجرای جلسه پایانی صعود توقف کردیم . چند نفراز شرکت کنندگان پیشنهادهایی در مورد اجرای بهتر برنامه و نواقص اجرایی آن داشتند که مورد توجه مسئولین برگزاری صعود قرار گرفت .
هوا هنوز در آن عصر ابتدای پاییز تاریک نشده بود که تمامی کوهنوردان سوار بر مینی بوسها و اتومبیل های خود شده و با کوله باری از خاطرات این برنامه راهی شهرهای خود شدند .

کمیته فنی گروه کوهنوردی تیلار رشت

گزارش صعود به قله علم کوه

گزارش صعود به علم کوه گروه بعد از سپری کردن دو سال سخت کرونا با …