خانه / فنی / گزارش برنامه ها / گزارش برنامه کوره – رستم آباد

گزارش برنامه کوره – رستم آباد

در تاربخ ۱۵ آبان ۹۴ گروه کوهنوردی تیلار اقدام به برگزاری یک برنامه عمومی در منطقه سیدان کرد. برای هر چه بهتر برگزاری این برنامه،سه روز قبل از تاریخ مقرر از سمت گروه اقدام به شناسایی منطقه صورت گرفت تا اطلاعاتی که از سالهای پیش در آرشیو گزارش های گروه قرار داشتند به روز شود.

در جمعه‌ی روز برنامه پس از گردهم آمدن شرکت کنندگان پس از ۳۰ دقیقه وقفه در ساعت ۶:۳۰ سوار مینی بوس ها شدیم و حرکت کردیم.

photo_2015-11-06_20-24-12

در روستای امازاده هاشم برای خرید توقف ۱۰ دقیقه ای داشتیم و سپس حرکت را ادامه دادیم تا ساعت ۸:۰۰ صبح که به روستای سیدان واقع در فاصله ی ۶۷ کیلومتری از رشت رسیدیم. در محل سیدان و انتهای جاده آسفالت پیاده شدیم و پس از عبور از روی پل فلزی ماشین‌رو به صحبت های سرپرست گوش کردیم.با معرفی عوامل اجرایی برنامه و اجرای یه نرمش صبحگاهی ، در ساعت ۸:۴۵ دقیقه شروع به صعود کردیم.

مسیر را از جهت مخالف جاده خاکی به روی یال با شیب ابتدایی تند پیش گرفتیم و با تراورس به سمت راست این یال پهن در ساعت ۱۰:۰۰ به محل صبحانه که منطقه ای مسطح اما فاقد چشمه بود رسیدیم. پس از یک ساعت و ربع صرف صبحانه در ساعت ۱۱:۴۵ شروع به حرکت کردیم و یال را همچنان به سمت راست پیمودیم پس از نیم ساعت راهپیمایی به انتهای این یال رسیدیم که به پرچین زمین های شخصی روستاییان منتهی می‌شد.

در سمت چپ این منطقه روستای حاجی‌ده واقع شده است که بعد از ۴۵ دقیقه به آن می‌رسیم.اما گروه مسیر خود را از کنار پرچین به سمت راست ادامه داد و وارد پاکو ب مشخص مالرو رسید که به دلیل بارندگی روز قبل بسیار گلی بود این مالرو بدون فرعی مشخص مارا بعد از یک ساعت و سی دقیقه به منطقه وسیع دشت کوره رساند که دارای چشمه‌ای پرآّب و درختان میوه بود.اینجا منطقه پایانی صعود و همچنین محل صرف ناهار و برگزاری برنامه های فرهنگی کمیته فرهنگی تعیین شد.

بعد از اجرای بازی های متنوع و برنامه های فرهنگی در ساعت ۱۵:۲۰ منطقه را ترک کردیم و به تصمیم عوامل اجرایی برنامه مسیر بر گشت را متفاوت از مسیر رفت اتخاب کردیم و از محل نهار شیب جنگلی را پیمودیم و در انتهای جاده خاکی   پس از یک ساعت و ده دقیقه در کنار کلبه های محل و پیمایش     مسیر جاده خاکی به محل بر گزاری جلسه پایانی رسیدیم بعد از برگزاری جلسه پایانی در ساعت ۱۷ طبق برنامه ریزی‌های انجام شده سوار ماشین ها شدیم.تعداد شرکت کننده ها ی برنامه ۷۳ نفر بودند.

کمیته فنی گروه کوهنوردی تیلار رشت

گزارش صعود به قله علم کوه

گزارش صعود به علم کوه گروه بعد از سپری کردن دو سال سخت کرونا با …