خانه / فرهنگی / اخبار / آمادگی ستاره های کوه نوردی برای کمک به باربران نپالی

آمادگی ستاره های کوه نوردی برای کمک به باربران نپالی

Kurt Diemberger
برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید

جامعه عمل نپال به همراه گروه بین المللی حمایت از باربرها با حمایت های شرکت هایی چون Himalayan Trust و Porters progress هر دو از بریتانیا پناهگاهی را با هدف حمایت و امدادرسانی به باربران نپالی ساخته اند که در این مکان مراقبت های پزشکی و دیگر خدمات به این قشر ارائه خواهد گردید.

در حال حاضر و با توجه به نقصان هایی که در این سازه موجود می باشد، حامیان این امر خیر در نظر دارند تا با برگزاری اولین سخنرانی در نوع خود در هیمالیا، اقدام به جمع آوری ۱۰،۰۰۰ پوند مورد نیاز برای رفع نواقصات از جمله سیستم گرمایشی و نوردهی این سازه کنند. این سخنرانی و نشست خیریه روز چهارشنبه ۲۰ نوامبر در RGS لندن برگزار خواهد شد.

کوه نوردان نخبه ای که در این مجمع حضور خواهند داشت با سخنرانی و نقل حکایت های خود از منطقه و اولین صعودهای هیمالیا تلاش خواهند کرد تا از این حرکت مهم حمایت خود را نشان دهند. باید یادآور شد که این بنا در ارتفاع ۵،۵۰۰ متری ساخته شده و مرتفع ترین بنای نپال به شمار می رود.

سخنرانان ویژه این مراسم:

  • کورت دیمبرگر (Kurt Diemberger) – کوه نورد اتریشی که یکی از تنها سه کوه نوردی به شمار می رود که دو صعود برای اولین بار در قلل بالای هشت هزار متری داشت، دائولاگیری و برودپیک.
  • رابرت شائر (Robert Schauer) – کوه نورد اتریشی که اولین صعود باارزش جبهه غربی گاشربروم چهار را به انجام رساند.
  • سندی آلن (Sandy Allan) – کوه نورد بریتانیایی که اولین صعود یال ماژنو در نانگا پاربات را به انجام رساند.
  • مایک فاولر (Mick Fowler) – کوه نورد بریتانیایی که اولین صعود دماغه شیوا (Prow of Shiva) در هندوستان را به انجام رساند.
  • داگ اسکات (Doug Scott CBE) – کوه نورد بریتانیایی که اولین صعود جبهه جنوب غربی اورست را به نام خود ثبت کرده است.
  • هیلدگارد دیمبرگر (Hildegard Diemberger) – دختر کورت دیمبرگر از دانشگاه کمبریج، سکولار تبتی و کارشناس هیمالیا که بر روی موضوع اهمیت معنوی و فرهنگی هیمالیا کار می کند. او همچنین به همراه پدرش بر روی پرژه های مهمی فعالیت دارد.
  • گردا ماریا پولر (Gerda Maria Pauler) – گردشگر مسافت های طولانی و سفرنامه نویس آلمانی که در سفر زمینی بزرگ هیمالیا (The Great Himalaya Trail) نیز حضور داشت. سفر هیمالیا از بیس کمپ کانچن جونگا در شرق نپال تا هیلسا در غرب نپال و مرز تبت کشیده شده و به طول ۱،۷۰۰ کیلومتر می باشد.
  • جان پورتر (John Porter) – کوه نورد، سنگ نورد و سازمان دهنده جشنواره فیلم کوهستان.

در این مراسم یک حراج خاص خیرخواهانه نیز با هدف کمک به تکمیل سازه پناهگاه در معرض عموم خواهد بود که تصویر یک کوه با امضای ستارگانی چون بوناتی، بونینگتن، مسنر، هورنبین و خیلی های دیگر و نیز هدایای بی نظیری برای کریسمس از صنایع دستی نپال و همچنین کتاب و نقشه از آن جمله هستند.

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *