خانه / فرهنگی / اخبار / نجات ۵۱ کوه‌نورد مفقودشده در «خاصکول» !

نجات ۵۱ کوه‌نورد مفقودشده در «خاصکول» !

 

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جزئیات عملیات ۱۲ ساعته یافتن اعضای تیم کوه‌نوردی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین را تشریح کرد.

“حسین درخشان” در تشریح جزئیات مفقودشدن تیم کوه‌نوردی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین در منطقه «خاصکول» گفت: در ساعت ۲۱ شب‌گذشته در پی اطلاع خانواده‌ای به مرکز فوریت‌های امدادی ۱۴۷، امدادگران به محل حادثه که منطقه جنگلی «خاصکول» در رودبار بود، اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات اولیه، ۵۱ تن از اعضای تیم کوه‌نوردی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین در پی وقوع مه غلیظ، از مسیر اصلی بازگشت خود منحرف شده بودند، گفت: تیم‌های امداد کوهستان برای پیداکردن محل دقیق مفقودشدن این اعضا، به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: سرانجام پس از ۱۲ ساعت عملیات جستجو، ۵۱ تن از اعضای تیم کوه‌نوردی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین که به علت مه غلیظ و گم‌کردن مسیر در منطقه خاصکول مفقود شده بودند، نجات پیدا کردند و حال عمومی تمامی آنان مساعد گزارش شد.

روستای «خاصکول» کوهستانی و بسیار خوش آب و هوا با چشم‌اندازهای طبیعی در ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متری از سطح آب‌های آزاد در ۱۵ کیلومتری شرق رستم‌آباد واقع شده و در تقسیمات جغرافیایی جزء حوزه شهری توتکابن از بخش رحمت‌آباد شهرستان رودبار است. نام «خاصکول» از “خاص” و “کول” گرفته شده، خاص به درختان راش و ممرز گفته می‌شود و کول به معنای “جای بلند” است و در کل «خاصکول» به معنای جای بلندی است که درختان راش و ممرز در آن می‌روید.

 (منبع : وبلاگ کوه نوشت)

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *