خانه / فرهنگی / پیشنهاد فیلم؛مجموعه مستند اورست،فراتر از توانایی

پیشنهاد فیلم؛مجموعه مستند اورست،فراتر از توانایی

51nQEXoc5UL._SL500_AA300_

مجموعه مستند اورست،فراتر از توانایی،ساخته شبکه دیسکاوری (Discovery) مجموعه ای جذاب و دیدنی از تلاش و صعود تیم های تجاری برای صعود به قله اورست است. روایتی دقیق و مصور از تلاش افرادی عمدتا غیر حرفه ای که رویایشان پا گذاردن بر بلندترین نقطه روی زمین است؛ از فضانورد گرفته تا پزشک،وکیل و ماهیگیر. از جوانی ۲۷ ساله گرفته تا پیرمردی ۷۱ ساله. در این مجموعه همچنین مدیریت قوی کسانی را مشاهده می کنیم که در ده ها صعود تجاری به خطرناک ترین مکان های روی زمین تنها یک شرپا در تیم هایشان کشته شده است.

گروه فیلم برداری حرفه ای این مجموعه تا ارتفاع ۸۴۰۰ متر در مسیر شمالی و ۸۰۰۰ متر در مسیر جنوبی به پیش رفته اند و بهترین تصاویر ممکن از صعودها و کوهنوردان واقعی را ثبت کرده اند. علاوه بر آن دوربین هایی که بر روی کلاه ایمنی شرپاها متصل شده تصاویری کاملا واقعی و ملموس را از آخرین ساعت های صعود به قله را به ثبت رسانده اند.

این مجموعه برای مخاطب عام ساخته شده است و به همین دلیل گاه روایتی ملودرام از وقایع را به نمایش گذاشته است. این موضوع برای کوهنوردانی که خود شرایطی مشابه را تجربه کرده اند غیر لازم به نظر می رسد. از این نقطه ضعف که بگذریم این مجموعه برای کوهنوردان و سرپرستان درسهای بی شماری به همراه دارد. از تاثیر فوق العاده اکسیژن کمکی گرفته تا چگونگی مقابله با تب قله. از احساس مسئولیت سرپرست برنامه گرفته تا تلاش فوق العاده ای که شرپاها برای این صعودها به انجام می رسانند.

همچنین ببینید

معرفی فیلم Meru

مستند مرو ساخته‌ی جیمی چین و همسرش الیزابت چای واسرهاولی ست که موفق شد در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *