خانه / روابط عمومی / اطلاعیه ها / گزارش صعود به قله اسلار

گزارش صعود به قله اسلار

طبق تقویم سه ماهه تابستان ۱۴۰۰ در تاریخ ۱۴ خرداد ماه ساعت ۵ صبح در محل قرار همیشگی گروه حاضر شدیم و حدود ساعت ۵:۲۰ دقیقه مینی بوس ها رسیدند و سوار مینی بوس شدیم و در هوای تاریک به سمت امامزاده ابراهیم حرکت کردیم.
ساعت ۷ بود که مینی بوس‌ها به مقصد رسیدند و کوله به دوش به سمت چهل چشمه؛مبدا صعود حرکت کردیم.
از شیر آب کنار یکی از خانه‌ها کمی آب برداشتیم و کمی جلوتر سرپرست و مسئول فنی در مورد شمای کلی برنامه صحبت کردند و وارد شیب آغازین مسیر شدیم.
مسیر جنگلی و به شدت مرطوب بود و به خاطر کم تردد بودن پا‌کوب‌ها به سختی دیده می‌شدند.
گروه با سرعت مناسب و بدون دردسر حوالی ساعت ۹ به محل استراحت اول در ارتفاع ۱۰۰۰ متری رسید. در همان محل صبحانه‌ای سریع خوردیم و مجدد راه‌مان را ادامه دادیم.
شیب مسیر گاهی کم و گاهی زیاد می‌شد ولی افراد گروه همگی با روی خندان مسیر را طی می‌کردند. کم کم آفتاب هم داشت خودش را نشان می‌داد.
طبق برنامه ریزی سرپرست هر یک ساعت، ۱۰ دقیقه‌ای استراحت می‌کردیم و سپس به مسیر ادامه می‌دادیم.
ساعت ۱۱:۳۰ از مسیر جنگلی خارج و وارد مسیری شدیم که عریض و ماشین رو بود.
بعد از عبور از چند شیب تند به منطقه پی دشت رسیدیم که آخرین توقف ما قبل قله بود و دو نفر از هم‌نوردان ما آن‌جا ماندند.
در نهایت ساعت ۱۳ به قله اسلار با ارتفاع ۱۹۶۰ متری رسیدیم و بعد از خواندن سرود و گرفتن عکس با پرده گروه راهی پایین شدیم.
در منطقه پی دشت نهار را خوردیم و ساعت ۱۴ مجدد به حرکت خود ادامه دادیم.
مسیر برگشت را با سرعت خوبی به پایین آمدیم و در محل صبحانه جلسه پایانی را برگزار کردیم تا نظر همنوردان و دوستان‌مان را بشنویم و در نهایت ساعت ۱۸ به امامزاده ابراهیم رسیدیم و سوار مینی بوس های خود شدیم و به شهر رشت برگشتیم.

جواد حمیدی – کمیته فنی گروه کوهنوردی تیلار رشت

گزارش صعود به قله شاه معلم

🌿 گزارش صعود به قله شاه معلم 🌱 مطابق با برنامه‌ریزی کمیته فنی، گروه ساعت …