خانه / روابط عمومی / اطلاعیه ها / ☀️آسیب های گرما و خورشید

☀️آسیب های گرما و خورشید

 

🔴در فعالیت شدید یا محیط گرم، گرمای کم تری از طریق ریه ها و مقدار زیادی از گرما توسط بخار شدن عرق سطح پوست از دست داده می شود؛ پس در محیط های گرم از فعالیت های غیر ضروری فیزیکی و پوشیدن لباس های پلاستیکی و لاستیکی که اجازه ی تبخیر عروق و تنفس به پوست را نمی دهند و باعث افزایش دمای بدن می شوند خودداری کنیم.

 

🔴از آنجایی که نوشیدن آب مورد نیاز ارتباط مستقیم با تعرق و از دست دادن گرما دارد، کمبود آب کمکی به هم هوایی با گرما نمی کند. همچنین برای افزایش از دست دادن گرما، رگهای درون پوست آنقدر گشاد می شوند که خونی که باید به مغز برسد کاهش پیدا می کند. کاهش حجم خون، بر اثر کاهش آب بدن، سبب جریان خون کمتری برای مغز می شود. نتیجه باعث اختلالی می شود که مانند غش کردن معمولی‌ست. با توجه به این که تشنگی به تنهایی، تضمینی برای مصرف آب کافی نیست، افراد باید تلاش آگاهانه برای مصرف مقدار آب مورد نیاز بکنند.

 

🔴البته نباید فراموش کرد که نوشیدن بیش از حد آبِ بدون نمک سبب گرفتگی عضلات بخصوص در گرما می شود. معمولا می توان گرفتگی را با کشیدن عضله متوقف کرد. ماساژ دادن یا ضربه زدن به ماهیچه کاری غیر مؤثر است و احتمالا باعث ایجاد یک زخم موضعی می شود. گرفتگی ها به دلیل کاهش نمک بدن چیزی عمومی هستند؛ و با استفاده از مقدار زیاد آب و نمک می توان تا حد چشم گیری جلوی آن‌ها را گرفت.

 

🔴در خصوص آفتاب سوختگی، استفاده از کرم ها یا لوسیون های آفتاب که دارای محافظ خورشید هستند، راحت ترین روش برای حفاظت پوست در برابر خورشید می باشند. البته بهترین محافظ لباس است، مخصوصا پیراهن های آستین بلند و کلاه های دارای لبه بزرگ که باعث سایه بر روی صورت می شوند.

 

منبع: کتاب پزشکی کوهنوردی و سایر ورزش های درون طبیعت

صفحات ۴۵۱ تا ۴۶۵

 

#کمیته_امداد_نجات

همچنین ببینید

گزارش صعود به قله شاه معلم

🌿 گزارش صعود به قله شاه معلم 🌱 مطابق با برنامه‌ریزی کمیته فنی، گروه ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *