خانه / روابط عمومی / اطلاعیه ها / گزارش صعود به قله نیزه کوه

گزارش صعود به قله نیزه کوه

صبح روز جمعه به همراه ۴۰ نفر از اعضا و مهمان‌‌های گروه به وسیله سه عدد مینی‌بوس حدود ساعت ۵:۲۰ دقیقه از ایستگاه همیشگی گروه راهی روستای هرزویل از توابع شهرستان منجیل جهت صعود به قله ۱۴۰۰ متری گاوکل شدیم.

به این دلیل که تنها یک چشمه در ابتدای مسیر صعود‌مان وجود داشت در میانه راه جهت خرید دو بسته آب معدنی توقف کوتاهی کردیم.

حدود ساعت ۷:۱۵ دقیقه به روستای هرزویل رسیدیم و در شرایطی که گشت نیروی انتظامی روستا مانع ورود کوهنوردان به منطقه می‌شد به ناچار به طرف رشت برگشتیم.

در توقفی مجدد با مشورت اعضای هیات مسئولین و همچنین سرپرست برنامه تصمیم گرفتیم که به سمت قله نیزه کوه منطقه گلسرک سراوان حرکت کنیم.

حوالی ساعت ۸:۳۰ به ابتدای مسیر صعود نیزه کوه رسیدیم.

در آن‌جا پس از توضیحات سرپرستی و مسئول فنی پیرامون مختصات برنامه؛ بطری‌های شربت و آبی را که برای چای تدارک دیده شده بود میان همنوردان تقسیم و به سمت محل صبحانه حرکت کردیم.

بعد از ۱۵ دقیقه به محل صبحانه به ارتفاع ۱۵۰ متر رسیدیم و حدود ۱ ساعت توقف داشتیم. از آن جایی که برنامه نیزه کوه از نظر زمان‌بندی کوتاه تر از گاوکل بود محدودیتی برای توقف‌هایی به نسبت طولانی‌تر نداشتیم.

پس از صبحانه نفرات را شمارش کردیم و در پاکوب مشخص جنگلی که از سمت راست آن جوی آبی از چشمه بالادست روان بود ادامه دادیم.

مسیر پر بود از درختان مازو،راش، توسکا، اربه، ازگیل، آلوی وحشی، انجیلی و … می‌توان اشاره کرد که این منطقه زیستگاه گراز، خرگوش، شغال، خرس، پرنده‌های سارگپه، عقاب، مرغ حق، دارکوب، شاه بوف و … است. در مسیر دام‌های محلی کنار همنوردان در رفت و آمد بودند. بعد از ۱ ساعت به شیر آبی که با لوله‌کشی از چشمه محیا شده بود؛ رسیدیم اما در محدوده نگهداری از گاو ها بود و به نظر می‌رسید نزدیک شدن به آن محل موجب حساسیت گاو و گاومیش ها شود؛ پس به آرامی به راه خود ادامه دادیم.

به دلیل رفت و آمد متعدد محلی‌ها و کوهنوردان چندین پاکوب در جهت های مختلف وجود داشت پس برای منحرف نشدن از مسیر اصلی با دقت و هوشیاری کامل روی یال منتهی به قله حرکت کردیم و با جی پی اس محدوده قله را پیدا کردیم.

بعد از چندین توقف و استراحت حدود ساعت ۱۱:۳۰ به قله ۷۵۰ متری نیزه کوه رسیدیم. بعد از استراحت، خوردن نهار و همین‌طور اجرای برنامه فرهنگی با موضوع روز جهانی بدون پلاستیک به سمت پایین حرکت کردیم .

در مسیر یکی از اعضای کمیته فنی در مورد گرما زدگی صحبت کرد و در نهایت در محل صبحانه بعد از برگزاری جلسه‌ی نقد و بررسی در مورد کیفیت برنامه؛ ساعت ۶:۲۰ دقیقه سوار مینی بوس‌ها شدیم و به طرف رشت حرکت کردیم.

گزارش صعود به قله شاه معلم

🌿 گزارش صعود به قله شاه معلم 🌱 مطابق با برنامه‌ریزی کمیته فنی، گروه ساعت …