خانه / فرهنگی / اخبار / حضور نمایشی یخنوردی در المپیک سوچی

حضور نمایشی یخنوردی در المپیک سوچی

پس از آنکه ورزش سنگنوردی در ماه می گذشته در شهر سن پیترزبورگ روسیه از میان کاندیداهای حضور در المپیک ۲۰۲۰ حذف گردید به نظر می رسید شاخه های کوهنوردی برای سالها شانسی جهت حضور در المپیکها نداشته باشند. اما دعوت از ۷ یخنورد آمریکایی جهت حضور نمایشی در المپیک زمستانی سوچی می تواند زمینه ساز معرفی بهتر این ورزش به علاقمندان ورزشهای زمستانی باشد.
Urs Stoecker رئیس کمیته یخنوردی اتحادیه جهانی کوهنوردی با اعلام این خبر اظهار امیدواری نمود این حضور بتواند هموار کننده حضور یخنوردی پیش از سایر شاخه های کوهنوردی در المپیکها باشد. رقابتهای المپیک زمستانی سوچی از تاریخ ۷ لغایت ۲۳ فوریه در روسیه برگزار خواهد گردید.
یخنوردان حاضر قصد دارند نمایشی از رشته های سرطناب و سرعت را به حاضران ارائه نمایند و در کنار آن چگونگی این رقابتها را برای حاضران و برگزار کنندگان المپیک ارائه نمایند. آرون مونتگومری از ورزشکاران حاضر می گوید: “به این امر واقف هستیم که ما پایه گذار یک ساختار مهم برای ورزش مورد علاقه خود خواهیم بود. البته فکر نمی کنم رقابت سازمان یافته ای را در سوچی شاهد باشیم”. همچنین جن اولسن معتقد است: “روسها با تبحری که در این ورزش دارند می توانند نمایش مناسبی از رشته یخنوردی را به حاضران نمایش دهند.
انتظار می رود با توجه به جذابیت این شاخه از ورزش کوهنوردی در رقابتهای المپیک سوچی و آشنایی برگزار کنندگان مسابقات المپیک با این شاخه، مسابقات یخنوردی بتواند پیش از سنگنوردی راه خود را به رقابتهای المپیک باز و هموار نماید و شاید در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی شاهد حضور این رشته باشیم.
منبع : وبلاگ کوهنوردی کوه قاف

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *